schody.jpg (311 KB)

W ramach projektu zostaną realizowane następujące formy wsparcia:

 

  1. Filmy edukacyjne

Z myślą o wsparciu dzieci i młodzieży, rodziców i opiekunów prawnych oraz nauczycieli
w trakcie projektu zostaną przygotowane filmy edukacyjne których tematami będzie:

  • „Jak zdrowo siedzieć? – zalecenia fizjoprofilaktyczne”
  • „Ruszaj się jak najwięcej? – łatwo powiedzieć!– zalecenia fizjoprofilaktyczne”
  • „Rusz się”– przykładowe ćwiczenia/zabawy fizjoprofilaktyczne.
  • „Jak zadbać o kręgosłup i sprawność fizyczną mojego dziecka?”
  • „Jak zadbać o kręgosłup i sprawność fizyczną uczniów przez monitor?”
  • „Jak zadbać o swój kręgosłup w trakcie nauki?”
  • „WF on-line – zalecenia fizjoprofilaktyczne” - odcinek dedykowany dla nauczycieli
    Wf-u.

 

  1. Warsztaty dla nauczycieli z zakresu metody „Dramy”

W projekcie zaplanowano organizację warsztatów dla nauczycieli szkół, celem przekazania wiedzy z zakresu stosowania metody „dramy” w pracy edukacyjnej
i wychowawczej.

Projekt ma na celu wsparcie nauczycieli szkół podstawowych, poprzez organizację warsztatów, których celem jest  przekazanie nauczycielom wiedzy z zakresu budowania wśród uczniów właściwych zachowań społecznych i kompetencji, wdrożenia edukacji zdrowotnej, a także rozpowszechniania wiedzy z zakresu nauk medycznych i nauk o zdrowiu. Poruszane problemy, oraz tematyka edukacji dotyczyć będzie:

  • profilaktyki otyłości,
  • profilaktyki nowotworowej,
  • zdrowia psychicznego,
  • zdrowego kręgosłupa.

Drama edukacyjna ma na celu kształtowanie u młodego społeczeństwa postaw zrozumienia i empatii wobec rówieśników dotkniętych różnymi schorzeniami, a także wsparcie w kształtowaniu dobrych nawyków i dbałości o zdrowie swoje oraz innych.

Do zbudowania scenariuszy dramy wykorzystane zostaną prawdziwe, poruszające opowieści, których uczniowie doświadczą w sposób bardzo osobisty.

 

  1. Badania dla uczniów z zakresu z zakresu prawidłowej postawy ciała.

Przeprowadzone zostaną cykliczne badania uczniów szkół podstawowych w zakresie szczegółowej oceny postawy ciała. Badanie postawy oparte będzie o narzędzia do oceny postawy – dające rzetelne wyniki możliwe do odniesienia do wartości normatywnych wskazanych dla płci i wieku.

 

  1. Wykłady i warsztaty szkoleniowe dla uczniów oraz ich opiekunóww zakresie ergonomicznej i prawidłowej postawy

Podczas wykładów i warsztatów będzie omawiana ergonomiczna i prawidłowa postawa ciała podczas codziennych obowiązków domowych oraz zdrowia psychicznego, problemów nastolatków. W trakcie warsztatów fizjoterapeuci w sposób prosty, przystępny i zabawny wskażą uczniom oraz ich opiekunom, jak dobrze wykonywać proste czynność, zachowując prawidłową m. in. postawę podczas odrabiania lekcji, sprzątania oraz zabawy.

 

  1. Badania przesiewowe dla uczniów z zakresu analizy ciała.

Badania przesiewowe uczniów, które będą obejmowały pomiary antropometryczne oraz analizę składu masy ciała wraz z oceną zawartości białka, substancji mineralnych, a także zbadania zachowań żywieniowych młodzieży i rodziców oraz postaw wobec jedzenia. Badania będą miały na celu analizę występowania otyłości u dzieci.

 

  1. Wykłady oraz warsztaty edukacyjne z zakresu zdrowego odżywiania.

Dzieci, u których w trakcie badań z zakresu analizy składu ciała  zostanie zdiagnozowana nadwaga lub otyłość zostaną wraz z opiekunami prawnymi zaproszeni
do uczestnictwa w rocznym programie żywieniowym. Program składać się będzie z porad dietetycznych oraz z warsztatów, na których uczniowie i opiekunowie poznają tajniki jak przygotować posiłki np. śniadanie do szkoły w sposób zdrowy i oszczędny.

 

Na zakończenie projektu zostanie zorganizowana konferencja. Odbiorcami będzie kadra nauczycielska, opiekunowie uczniów oraz uczniowie. W trakcie konferencji odbędą się wykłady uwzględniające zagadnienia projektu, ale także warsztaty dla dzieci o fizjoterapii, zdrowych posiłków mające na celu utrwalenie wiedzy uzyskanej w trakcie trwania całego projektu.

Logo projektu~.jpg (39 KB)

Deklaracja dostępności